Johan en Jeannette Lukasse

Oprichters JOCUM Belo Horizonte

Johan en Jeannette Lukasse zijn de oprichters van Jocum Belo Horizonte. Stichting Redding en Herstel ondersteunt hen bij het realiseren van hun persoonlijke missie: ‘Het trainen, mobiliseren en toerusten van mensen die willen werken onder kinderen in nood.

Johan en Jeannette Lukasse werken sinds 1980 met Jeugd met een Opdracht en zijn de oprichters van JOCUM Belo Horizonte. Sinds 1984 wonen ze in Belo Horizonte, Brazilië en werken ze onder kinderen in nood. Johan en Jeannette zijn begonnen met het werken met straatkinderen, maar later breidde zich dat uit tot kinderen in allerlei moeilijke situaties: kinderen met HIV en AIDS, lichamelijk beperkte kinderen, kinderen in de sloppenwijken, enz. Er zijn nu acht verschillende huizen in Belo Horizonte. Medewerkers van Jocum en een groep van ongeveer 60 jonge enthousiaste mensen zetten zich in om Gods liefde in woord en daad te verspreiden onder deze kinderen. Johan en Jeannette zetten zich momenteel in om in Brazilië en in andere landen jonge mensen te trainen en voorlichting te geven over kinderen in risicosituaties.

Het werk van Johan en Jeannette breidde door de jaren heen uit, vooral door de studenten van de Children at Risk School. Deze school wordt ieder jaar gegeven, niet alleen in Belo Horizonte, maar ook in diverse andere steden in Brazilië en andere landen zoals Argentinië, India, Angola, Zuid-Afrika , Australië, enz.

Sinds 2014 richten Johan en Jeannette zich op het wereldwijd trainen, mobiliseren en toerusten van mensen die willen werken onder kinderen in nood.

Voor meer informatie over Johan en Jeannette Lukasse:

Johan en Jeannette Lukasse

‘Het trainen, mobiliseren en toerusten van mensen die willen werken onder kinderen in nood.’