Project JOCUM Belo Horizonte

Belo Horizonte

Belo Horizonte is een stad en gemeente en met zijn ca. 6 miljoen inwoners , waarvan 2,7 miljoen in de City de op drie na grootste stad van Brazilië. Het is sinds 1897 de hoofdstad van de staat Minas Gerais en vormt een driehoek met de twee grootste Braziliaanse steden, São Paulo en Rio de Janeiro.

JOCUM Belo Horizonte is in 1986 opgericht door Johan en Jeannette Lukasse en is onderdeel van Jeugd met een Opdracht Internationaal, een christelijke interkerkelijke zendingsorganisatie, actief in 180 landen over de hele wereld. Momenteel werken er 60 vrijwilligers in Belo Horizonte.

Ondanks alle diversiteit, is de gezamenlijke uitdaging: radicale gehoorzaamheid aan de Grote Opdracht van Jezus, “Ga en maak alle volken tot Mijn discipelen.” (Matt 28:19). Wat hen beweegt is de passie om God te kennen en Hem bekend maken, vooral onder de kinderen in nood.

De visie van JOCUM is een verandering te zien in de levens van kinderen in nood op geestelijk, fysiek, intellectueel en sociaal niveau. Hiertoe zijn er 4 ondersteunings- en adviescentra, 2 opvang- en 2 buurthuizen, allemaal gericht op het bereiken van verschillende groepen kinderen en tieners in sociaal kwetsbare situaties, met een hoge standaard van zorg.

Land: Brazilië
Deelstaat: Minas Gerais
Oppervlakte: 332 km²
Inwoners: 4.867.529
Hoogte: 858m
Taal: Portugees

Vrijwilligerswerk

Een ervaring voor het leven

Wil je ervaren wat is het is om te werken met kinderen in nood?
Wil je getraind worden om zelf te gaan werken onder kinderen in nood?

JOCUM biedt ook op korte termijn mogelijkheden voor vrijwilligerswerk in Belo Horizonte. Tevens heeft JOCUM advies-en opleidingsdiensten in andere regio’s van Brazilië, en in andere landen. Dit heeft geresulteerd in de vermenigvuldiging van bedieningen, waardoor het Evangelie en de liefde van Jezus inmiddels naar zeer vele andere steden in Brazilië, Zuid-Amerika en andere landen in de wereld is gebracht.

Cursussen

Voor de medewerkers, maar ook voor jongeren uit kerken en andere missionaire organisaties, biedt JOCUM verschillende cursussen voor het werken met kinderen in risicosituaties en richt men zich op de ontwikkeling van de gemeenschap, bedoeld om de samenleving positief te beïnvloeden. De cursussen worden erkend door de University of the Nations en reeds honderden jongeren, uit alle continenten, zijn gekomen om opleidingen te volgen.

Meer info over JmeO Belo Horizonte
Meer info over Children at Risk Schools (Fam. Lukasse)