Project Lamalma

Ons Doel

Stichting Redding en Herstel wil eraan bijdragen dat er een beweging komt van (jonge) mensen die wereldwijd gaan werken onder kinderen in nood. Hiertoe ondersteunen we hen bij het realiseren van hun zendingsdroom en het van de grond krijgen van nieuwe projecten onder kinderen in nood.

Hun Droom

Project LAMALMA is opgezet door Romeu en Michele Almeida met als doel om een zinvolle bijdrage te leveren aan de verbetering van de kwaliteit van leven, integratie en het gevoel van eigenwaarde van kinderen en tieners in risicosituaties. Romeu en Michele willen deze kansarme kinderen doormiddel van weekendkampen een tijd van ontspanning en avontuur bieden, wat tevens bijdraagt aan de vorming van hen als jonge burgers en het ontwikkelen van hun gevoel van eigenwaarde. Bij dit alles staan Christelijke waarden en principes centraal. Hun droom is om een eigen boerderij te kunnen kopen waar ze deze weekenden kunnen organiseren.

Interview

In het magazine van Opwekking is in januari 2018 een artikel geplaatst over het project Lamalma “Een avonturenweekend voor kinderen uit de favela’s”. Peter de Bruijne interviewde Michele en Romeu. In dit artikel wordt veel verteld over het leven van Michele en Romeu, hun visie om iets te kunnen betekenen voor de kinderen uit de sloppenwijken en hun plannen.

Hoe kunt u helpen?

U kunt Romeu en Michele helpen door voor hen te bidden en/of een gift te geven. Momenteel huren Romeu en Michele regelmatig een boerderij om deze weekenden mogelijk te maken. Deze weekenden kosten 600 euro per keer. Door middel van een gift kunt u eraan bijdragen dat deze weekenden worden georganiseerd. Op termijn willen ze zelf een boerderij kopen, ook hier is geld voor nodig.

Doneer

Doneer